Sunday 17 April 2011

!! miNyaK hAbiS !!

Assalamualaikum.....
Vrrrrooooommmm Vrrroooomm



best bawak mtor lelaju, kadang2 smpi terleka.....hee~...aku hari jumaat tadi iaitu tanggal 15 April 2011 balik ke rumah kat Parit Haji Tahir @ Parit 6.best dapat balik, bukan pa, mak dok tepon dok tanya anak bertuah yang dia sayang ni balik ka dak balik ka dak.time aku p panjat gunung brinchang ri tue mak aku tepon tanya balik ka dak, sekali mak aku lupa da kata aku tak balik minggu lepas, padahal aku dah habaq dah minggu sebelum tue.minggu sebelom tu aku janji nak balik, last2 kena jadi manager pasukan rugby MIMET la plak.sory mum.anakmu hendak pulang sebenarnya.aku balik jumaat tu dengan keadaan kelam kabut, byk urusan katanyer.gerak lebih kurang dalam pkul 6 suku macam tue sampai lebih kurang nak dekat pukul 8 macam tu lah.perghhh, best siot balik umah, aman jer.malam tuh huda mesej kata spark ajak gi makan kenduri (arwah) kat umah nenek spark kat teluk intan.aku macam kata nak fikir dulu sebab ye lah, baru dapat balik.last2 aku setuju.kalo dah setuju means aku kena balik lumut hari sabtulah coz dorang gerak pagi ahad tue.aku x g tawu my mother g malam tue, aku g tawu esoknya.(hehehehe)..mak aku kata, nak balik dah??halamak, memanglah aku sian nengok mak aku.tapi xper, aku janji nak baliklagi sekali time dia cuti.....:)

malam sabtu tue, aku kata kat tok aku, sedapkan tok kalo dapat makan ikan keli bakar, dah lama tak makan...pastu tok aku kata, kalo nak, esok belilah, pastu bakar....hehehehehe, memang aku sengih dah la...malam tue mimpi makan sedap2....:)



pagi sabtu my mother pergi market, aku pon cakaplah, mak beli ikan keli sekali. mak aku cakap, ok.....hehehe......dah mak aku balik, gi siang ikan keli tue, pastu buat sediakan bara tok bakar ikan tue...dah tau dah, kalo aku kata aku nak makan ikan keli bakar memang akulah yang kena bakar, seb bek adik aku si amy keja, kalo dak memang aku suh dia dah....hahaha......siap bakaq pa suma, lauk lain yang mak aku masak pon dah siap, terus makan beb....gila ah...superb, layan aku makan, 3 pinggan nasi aku lantak...atuk aku yang masak nasi tue, time aku nak kaut nasi, aku katalah, banyaknya masak nasi ri nie...tok aku kata, dah hang makan kencang, aku balas gelak ja...hahaha, tok aku perli ni, tapi tak pa, aku memang dah lama nak makan makanan mak aku masak........

dalam pukul 2 macam tue lah, aku nak online sat.aku gi la kat kfc Bagan Serai....aku beli plak set Zinger Burger....aku on9 sampai pukul 4 ptg je, nak balik lumut kan hari tu.....balik je umah tengok mak aku dah siap masak laksa, pergggghhhhh, my faveret..laksa mak aku adalah yang paling aku suka.ke2 daging masak black pepper...heee, pagi tadi dengar mak cakap nak masak hari ahad, aku nak balik punya pasal dia siapkan gak....hehehehe, memang sayang mak lebihlah...muah muah muah....luv u mum(x prnh pon ckp mcm nie dpan mak, hahahaha, sayang ttp sayang)........makan pulak laksa dua pinggan, mengancam...keje makan jer aku hari tue....gemok2.....



aku gerak nak balik lumut pukul 5.30 petanglah.aku kuar dari kampung relax lagi.pastu ada mamat 2 ekor bawak motor bagi hangat aku, aku bawak laju dia bawak laju, aku bawak slow dia pon slow...memang macam nak bengang dah....aku pecut pastu, sekali sampai depan sekolah S.A.B.A.R motor aku semput....alamak, minyak motor da, takkan habis kot.sekali memang habis, perghhh, stesen minyak dah la jauh. dah r mamat2 tadi kat belakang aku ja, cover punya pasai, aku buat2 nak kol orang...wakakaka.....tapi memang dok kol pon.....aku kol lah adik aku suh antar minyak.dia marah2 sikit kata macam mana bawak motor minyak nak habis pon tak tau, bawak lajulah tue.aku gelak ja....hahahaha, datang je lah, jangan banyak cakap.aku tak mau minyak kat kedai2 runcit tu, aku nak minyak kat stesen minyak punya, aku kata.adik aku balas kata, dah minyak habis pon banyak songeh....hehehe, terima kasih amy, aku kata.al-maklumlah, baru balik kerja, penat lagi dia tue...keja sampai dua, mana tak penat....

aku tunggu dia datang ada dalam nak dekat setengah jam...lama gaklah, dia sampai dia plak gelak kat aku, macam mana bawak motor hang ni kak ain, dia kata......last2 dia tolak aku sampai stesen minyak simpang 4.....dia merungut kata kaki lenguh, aku dok tengok dia kata terima kasih ja...hahaha, t aku belanja hang minum tau...dah sampai dia balik umah.........papahal pon, terima kasih adikku....heeeee~


that's all.....
2 be continued......^^,

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2010 aFy pEraK. All rights reserved.