Tuesday 5 April 2011

~!! SiaN aFy !!~

Assalamualaikum.....


cerita nie tahun 2009 punya...

kokkokokkoo kokkokokkoo.....
bangun pagi2 dah mesej amoi @ nur aimi abdul rashid ajak nak jalan2 tak hari nie? aku nak gi cari barang nie, jom teman. aimi kata ok, tapi kena tanya parents dia dulu. around pukul 9 aimi mesej kata boleh. heeeeeeeee cantek sangatlah. aku pon janji ngan aimi pukul 10.30 a.m tapi macam besalah aimi, aku janji je tapi lewat. paham2lah kena amik hati orang2 kat rumah dulu kalau nak belalah (bhs banjar means kuar merayap-rayap ^^,). ada gak kengkadang aku lambat coz lpa pakai helmet. asal aku nak gi amik aimi ikut jalan parit 7 jer mesti lupa pakai helmet. adushhhh, kalo setakat lupa dekat tak pe gak, nie dah jauh. so sorry lah amoi. >.<

aku g amik aimi macam besa ari tuh, aku bawak dia dulu. sampai depan sekolah sabar aku tukaq suh dia bawak. mula2 dia tak mau, pastu kena paksa ngan aku dia pon bawakla.....hahahahahaha, sory mie. aimi pon bawaklah motor aku. sampai ja kat simpang nak masok taiping tue, skali ada polis da...mmg tak leyh nak patah balik dah. aimi dah gelabah, aku kat belakang dok bisik, buat relax buat relax, mintak polis tue tak tahan ja. aimi bawak ngan muka relax ja mcam x buat salah....sekali polis tahan da......hahahahaha


pakcik polis garang
pakcik polis baik












aku turun dari motor, polis tu mintak roadtax motor ngan lesen (of coz la kan)....aimi pon takut2 jer nak tunjuk lesen, tapi dia tunjuk gak la....sekali pakcik tue marah, apa nie??lesen L tapi bawak orang, sticker pon xder..diam aimi, tau takut...hahahaha...pastu aku gunakan kelebihan wajah menipu iaitu sakit @ kesian kata kat pakcik tue yang aku pening. sebab tue aku suh member bawak motor sat. polis tue dah nak marah dah, pastu dia pas keja2 meng'interview' kitorang kat member dia yg lagi sorg. member dia tanya2 pastu mintak lesen aku plak, aku bagi r. aku dah pas lama dah lesen motor. dia tengok okay. dia kata jangan buat dah pasni. pakcik polis yang nak marah kitorang tadi kata, "dah sakit duduklah kat rumah." pastu aku bawak motor gelak2 ngan aimi....hahahahahahahaha....gila ah, aku gelak besaq dok meleret sampai tesco....tu la hang amoi, orang suh buat lesen P cepat2 dok tangguh...kan dah kena...(padahal salah aku)

aku ngan aimi lepak la lelama sikit kat taiping sebab bajet taknak jumpa ngan polis tu dah la kan time balik.....lepas solat semua last2 si aimi ajak balik ikut jalan semanggol...okay fine, aku ikut jer....aku suh dia bawak motor lagi, tapi dia tak mau....hahahaha...siap cakap "aku tak mau bawak orang dah selagi aku ada lesen L je, biaqlah kawan2 nak kata apa pon"....hahahaha, lagi aku balas gelak.....

yang aku tak boleh blah tue, time aku bawak afy, sampai kat atas jambatan tu leyh plak tayar pancit....hadoyaiiiii, gelak lagi aku.."apalah nasib kita hari nie mie", aku kata.....tayar aku pancit sebab aimi la, berat sangat...heeeeeeee (jangan marah).....nak pi cari kedai motor, aku pon tanya la kat uncle yang tengah buat apa ntah (lupa dah aku), dia kata adik kena jalan lagi satu batu baru ada....perrrgggghhhhhhhhhhhh, dekatnye...aku gelak lagi la jawabnya......dok gelak ngan aimi mengenagkan nasib kami sepanjang jalan sampai parents aimi call, tapi sebab tak nak risaukan dorg aku suh aimi cakap dah nak sampai tempat repair...huhuhuhu

siap jer motor aku kena repair, pa lagi, pecut balik umah la...seyes penat siot. sampai umah patutnya awal jadi pukul 6.....padan muka kami...huhuhu....kenangan afy, aku ngan aimi...sian afy...

that's all for today, thank you.

to be continued..........

3 comments:

Anonymous said...

lalalala..... dh pening suruh bawa lagi.. balik la... hehehhehhe... lawak kot..

aFy pEraK said...

yang pasti hang memang takut time tue, hahahaha, jangan bagitau mak aku tau hang kata.....hahahahahahahahaha...
peah, cana nie, ada polislah...hahaha

Anonymous said...

weyyy rindu afy kot.. hahahha

Post a Comment

 
Copyright © 2010 aFy pEraK. All rights reserved.